Megcsonkított tölgy

Öreg tölgy, hogy megcsonkítottak,
Mily furcsa vagy és idegen,
Szaggattak, szenvedtél kínokat,
Mégis itt állsz dacosan, ridegen.
Olyan vagyok, mint te, nem halt el
Megnyirbált, kínzott életem,
A mindennapok mocskából fel,
Homlokom a fénybe merítem.
Mi gyöngéd és szelíd volt bennem,
Holtig gúnyolta a világ,
De éltem összetörhetetlen,
Boldog vagyok, békés s vidám.
Levelek hajtanak türelmes,
Szerteszabdalt ágaimon,
És dacolva kínnal szerelmes
Szívvel csüggök e bolond világon.

Hermann Hesse (1919)

Fordította: Horváth Géza

Hermann Hesse
Örök változás
Helikon

fa

Vélemény, hozzászólás?

