Jó néhány éve Rómában forgattam…

Vatikán városban a szixtuszi kápolna “szentélyében” szigorúan tilos volt fényképeket készíteni… (Még most is az)
Civil ruhás őrök vegyültek el a tömegben és ha valaki a tiltás ellenére ellőtt egy fotót azt bizony azonnal kiemelték a tömegből és törölték/elvették a filmjét…
Amikor a terembe léptem döbbenten láttam hogy milyen kicsi a helyiség/kápolna mérete, és a turisták bizony mint a heringek egymás közé szorulva döbbenten nézik Michelangelo remekművét.
Azonnal megéreztem hogy ezt meg kell örökítenem… Még abban a pillanatban amikor ez gondolat átfutott a fejemen már ugrottam is és az oltár mögül ellőttem egy sorozatot az akkor még igencsak egyszerű fényképező gépemmel…
Azon nyomban néhány civil ruhás őr rángatta a kabátom ujját a és olaszul -akkor még számomra értehtetlen módon- fenyegettek…
Erre én gyorsan kereket oldottam a tömegben és ráztam az öklömet -(gondolatban)- a katolikus / jezsuita maffiának…
Ugyanis akkor vált világossá számomra hogy a Vatikán City Business miért tiltja ilyen erőssen a fotozást a szixtuszi kápolnában… “Lové”…
Csak az általuk kiadott hivatalos -méregdrága fotók/poszterek (csak a mennyezeti festményekről) kerülhetnek ki a nagyérdemű elé…
Érdekes lenne meghallgatni Herrn Ratzinger – bocsánat, Pope Benedict XVI- (lemondott Pápát) a vatikáni bank ügyes bajos dolgairól…

Frigyes Fogel
California 11.10.16

roma

Vélemény, hozzászólás?

